vineri, 20 decembrie 2013

Cum se face o cerere?

Cererea aparţine stilului administrativ (oficial) şi indeplineşte funcţia de comunicare în sfera relaţiilor publice. Cererea apare în documentele oficiale din domeniul administrativ, economic, juridic, politic, diplomatic. Compuneri specifice stilului oficial sunt: cererea, memoriul de activitate, curriculum vitae, procesul-verbal, referatul.
Caracteristicile unei  cereri:
Cererea trebuie redactată pe o coală de hârtie A4 sau tehnoredactată, care va trebui să cuprindă:
- pentru îndosariere marginea din stânga a paginii trebuie să aibă liberi cel puţin 2 cm;
- o formulă de adresare prin care să indici funcţia celui căruia i te adresezi („Domnule Director”). Formula de adresare trebuie scrisă la aproximativ 5-6 cm de marginea de sus a paginii pentru a lăsa loc liber formulării rezoluţiei de către cel căruia îi soliciţi un anumit lucru;
- numele, prenumele şi domiciliul petiţionarului;
- statutul social (elev, student etc.) şi instituţia unde îţi desfăşori activitatea;
- formularea scurtă, clară şi precisă a solicitării de ordin personal;
- motivul solicitării;
- semnătura solicitantului (la 2-3 cm sub ultimul rând al textului, către marginea din dreapta);
- localitatea şi data întocmirii cererii (se pun aproximativ în dreptul semnăturii, dar în partea stangă a paginii);
- funcţia celui căruia îi adresezi cererea şi instituţia pe care o conduce (în josul paginii).
Cererea trebuie să respecte normele de redactare şi specificul stilului administrativ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu